Ruilen

Mag ik alles ruilen of retourneren?

Je kan altijd alles -mits ongedragen en met het kaartje eraan- binnen twee weken bij ons ruilen of retourneren, ook sale items.

 

Is retourneren gratis?

De verzendkosten van het retourneren zijn voor eigen rekening. Mocht je een ruiling hebben gemaakt, dan zijn de verzendkosten van het nieuwe item vanuit ons naar jou, wel voor onze rekening.

 

Retouradres

La Vie en Rose

Westerstraat 52

1601AL Enkhuizen

 

Hoe retourneer ik een bestelling?

 

  • Log in op je La Vie account en ga naar Mijn La Vie. Onder het kopje bestellingen, vind je al jouw orders terug. Achter de bestellingen die je nog retour kan sturen, staat de retourknop.
  • Klik op ‘retourneren’, vink aan welke artikelen je wilt terugsturen en kies de reden van retour. Je kiest ook of je het retourbedrag op je rekening wilt ontvangen of als tegoed op je La Vie account.
  • Stop het artikel met het kaartje eraan, netjes terug in het originele plastic zakje. Let op: dit is alleen het plastic zakje om het artikel. Waar je dit artikel verder in retourneert, is jouw eigen keuze. Dat mag in de oorspronkelijke doos, maar ook in een andere verpakking om zo retourkosten te besparen.
  • Vul het bijgevoegde retourformulier in en voeg deze bij je retour.

 

Hoe ruil ik een bestelling?

 

  • Log in op je La Vie account en ga naar Mijn La Vie. Onder het kopje bestellingen, vind je al jouw orders terug. Achter de bestellingen die je nog retour kan sturen, staat de retourknop.
  • Klik op ‘retourneren’, vink aan welke artikelen je wilt terugsturen en kies de reden van retour..
  • Geef onderaan de pagina aan dat je graag verder wilt winkelen. Je wordt dan automatisch doorgestuurd naar de webshop, waar je nieuwe artikelen kan selecteren. Wanneer je deze in je mandje plaatst, zullen de bedragen verrekend worden met je retourartikelen.
  • Klik op het mandje om een overzicht va je ruiling te zien. Mocht er nog een restbedrag zijn, geef dan aan of je dit als tegoed op je La Vie account wil of retour wil ontvangen. Rond de ruiling af door op ‘retour aanmelden’ te klikken.
  • Stop het artikel met het kaartje eraan, netjes terug in het originele plastic zakje. Let op: dit is alleen het plastic zakje om het artikel. Waar je dit artikel verder in retourneert, is jouw eigen keuze. Dat mag in de oorspronkelijke doos, maar ook in een andere verpakking om zo retourkosten te besparen.
  • Vul het bijgevoegde retourformulier in en voeg deze bij je retour.
  • Zodra we het retourpakket ontvangen hebben, ontvang je hiervan een bevestiging en zullen we de ruiling voor je klaarmaken. Mocht je nog een bedrag retour krijgen, dan zal dit nu op de door jou aangegeven manier worden teruggestort.

 

Kan ik mijn bestelling retourneren in de stenen winkel van La Vie en Rose?    

Het is mogelijk om een webshop bestelling terug te brengen naar onze winkel in Enkhuizen. Ruilen of je geld terug krijgen in de winkels kan echter niet.  Je retour verwerken wij net als een normale retournering zodoende kan het wel iets langer duren dan normaal voordat je retour verwerkt is.

 

Mag ik meerdere bestellingen tegelijk retourneren?   

Het is geen probleem om items van meerdere bestellingen samen te retourneren. We vragen je dan wel om dit duidelijk aan te geven en van alle bestellingen het volledig ingevulde retourformulier toe te voegen.

 

Mijn retour is nog niet terugbetaald?

We betalen retourbedragen in principe binnen 5 werkdagen terug en uiterlijk binnen 14 dagen. De retourbetaling gaat altijd via de oorspronkelijke betaalmethode. Mocht je dus betaald hebben met creditcard, dan wordt het bedrag ook teruggestort op je creditcard en zie je dit aan het eind van de maand op je creditcardafschrift terug. Betaalde je via Paypal dan gaat de retourbetaling ook naar je Paypalrekening, betaal je gewoon via bank, dan gaat de retourbetaling regelrecht naar je bank.

 

Productiefout, klacht of verkeerd geleverd artikel

We doen onze uiterste best om jouw bestelling te controleren maar het kan zijn dat je net een artikel ontvangt met een productiefout of eventueel een verkeerd item. Mocht dit het geval zijn, neem dan altijd contact met ons op. Wij zullen dit dan uiteraard zo snel mogelijk voor je oplossen. De garantie is geldig met origineel betaalbewijs binnen 2 maanden na aankoop.

 

♥ Heb je overige vragen over het ruilen of retourneren van je bestelling? Stuur ons gerust een bericht.